Låt det glöda🔥
- 30 maj
- 1 min läsning
Jag har alltid haft mycket idéer, älskar att starta projekt, inspireras av människor jag möter och känslan av att skapa något som inte fanns där innan.

Det händer att jag fyller kalendern med saker jag tycker är roliga. Att jag säger ja för att jag vill. Att jag drivs av lust, engagemang och nyfikenhet. Och plötsligt inser jag att det som gav energi också har börjat ta energ och jag behöver göra en JOMO (joy of missing out).
Känner du igen dig?
För mig är eldelementet, som vi nu befinner oss i, inte bara symbolen för kraft och passion. Det är också en påminnelse om balans. För en eld som får för lite bränsle slocknar. Men en eld som får för mycket syre kan bli svår att kontrollera.
Vi uppmuntrar ju den starka elden. Men det som verkligen är starkt är att stanna upp och fråga: Vad är det egentligen som får min eld att brinna? Vad ger mig energi på riktigt? Vad behöver jag släppa taget om?
Yogan hjälper mig väldigt ofta att lyssna så att min eld får brinna klart, varmt och stadigt. Så den här veckan vill jag bjuda in dig att utforska din egen eld.
Vad får dig att lysa? Vad får ditt hjärta att glöda? Och hur kan du ta hand om den gnistan så att den fortsätter att värma dig långt framöver?




Kommentarer